پالت پلاستیکی برای محیط های صنعتی

پالت پلاستیکی برای محیط های صنعتی یک امر ضروری و مورد نیاز است به گونه ای که امروزه صنایع مختلف وابسته به پالت ها هستند. با مطالعه کاربرد پالت پلاستیکی ها این موضوع را به راحتی درک خواهید کرد. بهترین کیفیت پالت پلاستیکی در ابعاد و اندازه مختلف که مناسب با محیط های صنعتی متفاوت باشد را می توانید از شرکت پارس پالت که مرکز تولید و توزیع انواع پالت پلاستیکی می باشد را با قیمتی مقرون به صرفه و عمده خریداری نمائید.

پالت پلاستیکی برای محیط های صنعتی

در مورد محیط های صنعتی می توان گفت؛ محیط‌های صنعتی به محیط‌هایی گفته می‌شود که در آن‌ها تولید، پردازش یا خدمات صنعتی انجام می‌پذیرد. این محیط‌ها شامل کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، انبارها و دیگر تاسیسات صنعتی هستند که در آن‌ها مواد اولیه به محصولات نهایی تبدیل می‌شوند یا محصولات آماده به فروش ذخیره و توزیع می‌شوند.
پالت، که به عنوان پالت بار یا پالت حمل و نقل نیز شناخته می‌شود، یک سکوی مسطح و پلاستیکی یا فلزی و چوبی است که برای حمل و نقل، ذخیره‌سازی و مدیریت کالاها در محیط‌های صنعتی استفاده می‌شود.

کاربرد پالت پلاستیکی برای محیط های صنعتی

حمل و نقل آسان: پالت‌ها برای جابجایی کالاها و مواد به وسیله لیفتراک، هلر، یا دیگر تجهیزات حمل و نقل طراحی شده‌اند. این امکان را می‌دهند که کالاها به صورت سریع و ایمن جابجا شوند.
ذخیره‌سازی بهینه: استفاده از پالت‌ها می‌تواند به بهینه‌سازی فضای ذخیره‌سازی کمک کند، زیرا خود آن‌ها به راحتی در ردیف‌ها و سطرها چیده می‌شوند.
محافظت از کالاها: پالت‌ها از کالاها در برابر آسیب و ضربه در هنگام حمل و نقل و ذخیره‌سازی محافظت می‌کنند.

کاربرد پالت پلاستیکی برای محیط های صنعتی

دسترس‌پذیری: پالت‌ها به کارگران این امکان را می‌دهند که به راحتی به کالاها دسترسی داشته باشند و آن‌ها را به طور مؤثری مدیریت کنند.
کاهش هزینه‌های عملیاتی: با استفاده از پالت‌ها، هزینه‌های مرتبط با حمل و نقل و ذخیره‌سازی کاهش می‌یابد و فرآیندها سریع‌تر و مؤثرتر می‌شوند.
بنابراین، محیط‌های صنعتی و پالت‌ها به عنوان یک ابزار حیاتی برای مدیریت مؤثر کالاها و مواد در این محیط‌ها شناخته می‌شوند.

پالت پلاستیکی برای محیط های صنعتی

استفاده گسترده در صنایع مختلف، پالت های پلاستیکی را به یکی از اقلام و ویژگی های ضروری محل انبار تبدیل کرده است. در عمل از پالت های پلیمری در همه جا استفاده می شود. حتی اگر به سوپرمارکت معمولی برویم، جایی که معمولاً خرید می کنیم، آن را نیز در آنجا پیدا خواهیم کرد که با کمک آن کالاها را در اطراف محل فروش حمل می کنند و همچنین برای تحمل بارهای ناپایدار روی قفسه در هنگام بلند کردن استفاده می شوند.

پالت پلاستیکی در محیط های صنایع غذایی

صنایع غذایی به طور فعال این نوع بسته بندی را اتخاذ کرده است. کارگاه ‌ها و کارخانه‌های فرآوری گوشت و تولید محصولات لبنی، پالت پلاستیکی را به یکی از ویژگی‌های ضروری در تولید خود تبدیل کرده‌اند. همان طور که می دانید در صنایع غذایی محصول ممکن است در رطوبت بالا قرار گیرد. از این رو می بایست از پالتی استفاده نمود که در برابر رطوبت مقاوم باشند.
پالت پلاستیکی پلیمری آب و بو را جذب نمی کند، حشرات و سایر انگل ها در آن رشد نمی کنند و همچنین شستشو و ضد عفونی آن آسان است. همچنین در معرض فرآیندهای پوسیدگی آسیبی به پالت وارد نمی شود. باید بر کیفیت بدون شک عالی پالت پلاستیکی تأکید شود.

پالت پلاستیکی در محیط های صنایع غذایی

همچنین می توان پالت پلاستیکی را رنگ و علامت گذاری کرد. به همان دلایل ذکر شده در بالا، صنعت داروسازی نیز شروع به استفاده از پالت های پلاستیکی کرد. ناگفته نماند که قوانین و مقررات بهداشتی زیادی در این زمینه وجود دارد. در این صنعت از پالت پلیمری به نام “بهداشتی” استفاده می شود. به طور گسترده ای برای نگهداری و حمل و نقل دارو، غذای کودک، لوازم آرایشی و غیره استفاده می شود. مراکز لجستیکی نیز از این نوع بسته بندی انبار غافل نشدند. از پالت های پلاستیکی درجه یک تولید شرکت پارس پالت می توان به کد 101 اشاره نمود که به دلیل دارا بودن سطح صاف و بسته مانع نفوذ آلودگی به کالا شده، از این رو پالت بهداشتی نامیده می شود.

پالت پلاستیکی برای حمل ونقل در صنایع

برای حمل و نقل در یک سیستم لجستیک بسته و همچنین در چارچوب چندین تحویل به هم پیوسته (زنجیره)، چنین پالت به سادگی یک چیز غیر قابل تعویض است. علاوه بر این، پالت ها دارایی در گردش هستند که باعث صرفه جویی در هزینه کسب و کار می شود. پالت های پلاستیکی بر خلاف پالت های چوبی نیاز به تعمیر مداوم ندارند و رانرها قابل تعویض هستند.
اغلب، شرکت‌های تولیدی، پالت‌های قدیمی را از مشتریان خود در ازای پالت‌های جدید می‌پذیرند (با پرداخت هزینه اضافی از جانب خریدار)، زیرا این پالت‌ها محصولی از مواد اولیه ثانویه و قابل بازیافت هستند. صنایع شیمیایی نیز از این دسته بسته بندی سودآور و اقتصادی غافل نشد.

پالت پلاستیکی برای حمل ونقل در صنایع

با توجه به اینکه پالت های پلاستیکی نیازی به تصفیه با دستگاه های بخور مختلف ندارند و گواهی نیز لازم نیست. از این گذشته ، مشخص است که هنگام عبور از مرز یک کشور دیگر ، کنترل گمرک اجازه نمی دهد پالت های چوبی بدون گواهی عملیات حرارتی پالت و گواهی قرنطینه عبور کنند. پلیمر چنین مشکلاتی را برطرف می کند و فرآیندهای عبور از مرز و تحویل کالا را بسیار ساده می کند. تجارت خرده فروشی نیز به طور گسترده از پالت های پلاستیکی استفاده می کند. این ظروف به لطف ابعاد استاندارد خود به راحتی و فشرده جمع می شوند و فضای کمی را در انبار اشغال می کنند. همه اینها و بسیاری از مزایای دیگر به طور کامل هزینه پالت های پلاستیکی را توجیه می کند، زیرا آنها به طور قابل توجهی عمر مفید را افزایش می دهند و در نتیجه باعث صرفه جویی در هزینه برای شرکت و به ویژه برای زنجیره خرده فروشی می شوند.

انواع پالت پلاستیکی در محیط های صنعتی

از انواع پالت پلاستیکی مورد استفاده در محیط های صنعتی می توان به مدل های سطح صاف و سطح مشبک اشاره نمود. به طور مثال پالت پلاستیکی کد 101 و پالت پلاستیکی کد 102 از پالت های بسیار مستحکم تولید پارس پالت می باشند که برای استفاده در محیط های صنعتی مختلف با شرایط محیطی سخت بهترین گزینه اند.
جهت تهیه انواع پالت پلاستیکی مقاوم در محیط های صنعتی می توانید با واحد فروش شرکت پارس پالت در ارتباط باشید تا بهترین مدل این مصنوعات پلاستیکی را خریداری نمائید.

پالت سطح صاف کد 101       پالت سطح مشبک کد 102

منبع: fa.wikipedia

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
×

Hello!

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× کارشناس فروش غفاری