تفاوت پالت پلاستیکی و پالت چوبی چیست؟ 

در این مطلب قصد داریم تفاوت پالت پلاستیکی و پالت چوبی را بررسی کرده تا بتوانیم بهترین راهنما در زمینه انتخاب پالت مناسب برای شما باشیم. در ایران از هر دو نوع پالت چوبی و پالت پلاستیکی استفاده می‌شود و انتخاب آن‌ها بر حسب نیاز مردم و موقعیت جغرافیایی و هزینه صورت می‌گیرد.

 

تفاوت پالت پلاستیکی و پالت چوبی چیست؟

نسبت به شنیده ها که خريد پالت پلاستيکي بسيار بصرفه تر از خريد پالت چوبي و يا فلزي است اما علت آن اطلاعي ندارم. براي همين منظور به بررسي تفاوت پالت پلاستیکی و پالت چوبی مي پردازيم:

پالت پلاستيکي به علت آنکه از مواد پلي اتيلن سنگين ساخته شده است در برابر مواد شيميايي مقاوم بود و در آن نفوذ نمي کند. اما در پالت چوبي به سرعت از بين ميرود.

تفاوت پالت پلاستیکی و پالت چوبی

همانطور که از نام پالت چوبي پيداست از چوب ساخته ميشود براي توليد انبوه پالت هاي چوبي بايد تعداد زيادي از درخت قطع شود که بسيار براي محيط زيست ضرر دارد و باعث جنگل زدايي و تخريب زيست محيطي ميشود همچنين اين پالت ها به مرور زمان شروع به پوسيدن ميکند و در اثر پوسيدگي از خود گاز متان توليد مي نمايد و پس از پوسيدن هيچ ارزشي ندارد اما در مورد پالت پلاستيکي چنين نيست و حتي مستحلک شده آن ارزش زيادي دارد و مي توان آن ها را به طور 100% بازيافت کرد.

پالت چوبی قابلیت بازیافت و تعمیر دارد و نیز از طرف دیگر کم هزینه ‎تر است و در مقایسه با پالت پلاستیکی می‎تواند وزن بیشتری را تحمل کند. ولی در آن معایبی نیز دیده می‎شود از قبیل: خراب شدن در برابر رطوبت، داشتن تراشه، درصد کوچکی خطای ساخت. در کنار این‌ها اتصلات (میخ، پیچ و غیره) در آن‎ها استفاده می‎شود که احتمال این وجود دارد به بارهایی که با آن‎ها جابجا می‎شوند آسیب وارد کنند.

تفاوت پالت پلاستیکی و پالت چوبی چیست؟

در برابر آن‎ها پالت‎های پلاستیکی قرار می‎گیرند که با دوام، تمیز، بدون خطای ساخت، مستحکم در برابر رطوبت و فاقد اتصالات هستند. علاوه بر این در حدود 3 برابر رقیب چوبی خود قیمت دارند، به سهولت تعمیر نمی‎شوند، فاقد استحکام  بوده و درجات گوناگونی از نظر مقاومت در برابر آتش‎سوزی دارند.

تفاوت پالت پلاستیکی و پالت چوبی

پالت هاي پلاستيکي از پالت چوبي ارزان تر بوده و همچنين شما ميتوانيد بعد از استفاده و آن ها اغدام به فروش پالت پلاستيکي دست دوم خود نماييد.

طول عمر پالت چوبي 3 سال است در حالي که طول عمر پالت پلاستيکي 15 سال مي باشد.

پالت پلاستيکي داراي گوشه هاي گرد و نرم بوده و به کارگران و کالا ها هيچ آسيبي نمي رساند در حالي که پالت چوبي داراي گوشه هاي تيز ميباشد و به کارگران و کالاها آسيب ميرساند.

 

پالت‎های پلاستیکی اصولا برای حمل و نقل بارهای زیر 700 کیلوگرم به کار گرفته می‎شوند. پالت های چوبی نیز قادر به تحمل وزنی بین 700 تا 1500 کیلوگرم هستند.

 

انواع پلاستیکی پالت‎ها در برابر رطوبت و تغییرات دمایی مقاومت بیشتری از خود نشان می‎دهند ولی از طرف دیگر اگر بشکنند و یا خراب شوند دیگر قابل تعمیر نیستند. ساخت آن‎ها از مواد نفتی صورت می‎گیرد و برای بازیافت و تعمیر بایستی ذوب شوند. اما ساخت پالت‎های چوبی از مواد طبیعی انجام می‎شود و به دنبال صدمه دیدن به سهولت تعمیر می‎شوند.

پالت پلاستيکي بسيار بهداشتي بوده زيرا ضد آب است و به آساني با آب و مواد شوينده معمولي تميز ميشود. اما پالت چوبي هنگامي که با آب تماس پيدا ميکند از فرومي پاشد و نياز به لجن زدايي داردو براي لنج زدايي بايد هزينه اي پرداخت کنيد.

1614966956427

نوع چوبی پالت‌ها تراشه و نقاط برجستگی و تیزی دارند که می‎تواند به برخی از بارها آسیب بزند. اگر می‎خواهید قوطی‎های رنگ را با پالت‎ها جابجا کنید، احتمالا بایستی خرید پالت پلاستیکی را در نظر بگیرید چون نوع چوبی می‎تواند باعث صدمه زدن به قوطی‎های رنگ و کالاهایی از این قبیل شود.

تفاوت پالت پلاستیکی و پالت چوبی-تفاوت پالت پلاستیکی و پالت چوبی-تفاوت پالت پلاستیکی و پالت چوبی-تفاوت پالت پلاستیکی و پالت چوبی-تفاوت پالت پلاستیکی و پالت چوبی-تفاوت پالت پلاستیکی و پالت چوبی-

منبع: fa.wikipedia

فهرست
×

Hello!

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× کارشناس فروش غفاری